torsdag den 24. marts 2011

Anne Bang to the rescue!

Lyngby - Aab, på den igen.
Nys hjemmekommen fra London havde jeg blot en enkelt fridag sammen med kæresten inden vi søndag stillede på Lyngby Stadion til en tørn i de orange vagt-jakker. Dagens program bød på Lyngby mod nedrykningstruede Aab, hvilket afstedkom en del hektiske episoder. Det startede nu meget godt. Aab troppede op med godt 400 fans der ankom i god ro og orden og der var intet at bemærke i vores ende af stadion udover en enkelt fan som jeg kunne konstatere havde noget "tyndt og aflangt" i en inderlomme til trods for at han blev ved med at insistere i sin halvkoger at han ikke havde noget. Jeg fik straks blod på tanden og tænkte at nu var der sgu bid. Han havde da et romerlys med ind. Men næh ej. Efter at have tømt den ene lomme efter den anden og hele tiden kunne mærke den aflange form uden på jakken uden at kunne lokalisere den finder jeg endelig de to rør. Som viser sig at være to insulinsprøjter. Med en bemærkning om at det nok vil være en god ide at han huskede at han altså havde sin insulin med sig blev han vinket ind på stadion.

Kampen forløb i nogenlunde god ro og orden, men vi havde hele tiden en fornemmelse af dele af fangruppen havde planer om at storme banen, og efter at Aab kom på 1-1 og i slutningen af kampen rent faktisk scorede i 90. minut til 1-2 brød helvede løs. Vi var tre mand til at holde en 70-100 mand i ave, hvoraf i hvertfald 30 havde et ønske om at komme ind på banen. Ikke morsomt. Udover faren for at blive slået med et flag, blive spyttet på, finde sig i diverse fornærmelser er der også altid riskoen for at modtage en knytnævne i synet. Jeg slap let og kunne nøjes med at blive spyttet i øjet. Klamt, men altså hvad kan man gøre? Vi fortsatte med at skubbe folk stille og roligt ud over hegnet og bad dem om at tage det roligt. Det er sgu lidt af en balancegang, både at være bestemt men også venlig og forstående. For de var jo jublende glade og det skulle de jo have lov til! Bare ikke inde på græsset! Der udspillede sig de vildeste jubelscener på Aabs fanafsnit, folk der hoppede rundt om sig selv, fans der krammede som gale, voksne mænd der stod og græd, skrig og skrål, udbrud som "det er så vigtigt, det er så vigtigt!" kunne høres konstant.

Omvendt var de til gengæld også vrede over at de ikke måtte hilse på spillerne efter kampen, som blev afvist af kontrollørkorpset bag os, alt i mens vi forsøgte at holde folk ude af banen. Da der var faldet lidt ro på kom de fleste til deres fornuft igen, et par rørte tårer blev tørret af kinden på en fan lige foran mig og jeg fik efter kampen en uforbeholdende undskyldning fra ham der havde spyttet på mig samt et par gode samtaler med flere fra fangruppen. Det var interessant at opleve en anden fangruppe på tæt på og den lettelse der var at spore hos dem. De kom til Lyngby med kniven for struben og efter at have været bagud 1-0 stod de pludselig som vindere af kampen. Lettelsen var til at føle på. Under alle omstændigheder har turen hjem helt sikkert været sjovere end udturen.

Efter kampen og vores debriefing satte kæreste og jeg os ind i min bil og satte kursen imod Nordvestjylland. Det tog næsten 5½ time, men så var der også lige tid til en tur forbi Burger King Herning. Det er snart standard på mine Jyllands-ture :)

Næste stop Kiltmøller!

Taken og Lene

Det er ikke uden grund at jeg kærligt bliver kaldt for "Stifinder" af Lene fra Little Mule. Udover jeg selvfølgelig kører forkert en gang imellem så nærer jeg også en stærk lyst til at "køre efter næsen", dvs. ikke nødvendigvis følge den normale rute eller sidde med næsen i et kort. Synes det er meget skægt at se nye steder, opleve nye ting og måske falde over lige præcis "den" finurlighed der gør den lange tur lidt sjovere.
Denne gang kørte vi over Vejle (men drejede af for tidligt, så vi missede den normale afkørsel), hvilket bevirkede at vi tog en lille detour inden vi faldt ind på rute 28 mod Billund. herefter kørte vi over Skive, videremod Thisted og så til sidst til lille hyggelige Klitmøller, som udover at være danmarkskendt for Little Mule ;) også er kendt i surferkredse som Cold Hawaii.

 Anne's aflastningsservice, hvordan kan jeg hjælpe?

Optimum Conclusion - "Obi"
Nu skulle vi ikke surfe men derimod aflaste Lene lidt, som netop var kommet hjem fra sygehuset efter at have fået fjernet livmoderen. Hæftet sammen på mavsen var overskuddet til at håndtere husets to hunde ikke så stort og de savnede nok egentlig også deres daglige morgenstrandture. Derfor tilbød jeg min hjælp og derfor indfandt kæresten og jeg os på matriklen sent søndag og de næste par dage bød på ture til strandene med hundene og hygge i køkkenet, hvor der både blev bagt mors egne grahams flutes, lavet den berømte Chokoladekage, disket op med Kylling i Hvidvinssauce og til stor glæde for alle beboere (ikke mindst kæresten og Rene) hjemmelavet pizza :) (Opskrifter kan fremskaffes på opfordring)

Der blev også tid til en tur forbi et bunkeranlæg ved Hanstholm men ellers blev det meste anden "fritid" brugt på at slappe af og se film og læse. Havde egentlig planlagt at jeg ville ud og ride lidt, men med lidt problemer med maven og en generel utilpashed som følge af en lurende forkølelse kunne jeg bare ikke tage mig sammen. Ærgeligt, for var jeg kommet op havde jeg helt sikkert glemt alt om snot og mavepine, for til hest er der ikke altid tid til at sidde og fundere over sine problemer. Man skal koncentrere sig om hesten ellers tager den sgu røven på dig :)

Denne gang blev det til en nussetur med Taken og Obi og så må ridningen vente til en anden gang.

Fredag er det tilbage på pinden til en perlerække af vagter på hele 5 i rap.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar