lørdag den 8. oktober 2011

Island.. Er det snart den 24. ?

Vi skriver i dag 7. oktober og turen til Island blev med et lidt mere håndgribelig. I postkassen lå rejsepapirerne fra North Travel som jeg har haft et par rigtig gode samtaler med vedr. vores svip tur i uge 43 til Island. 8000, alt i alt for fly med Iceland Express og 6 dage på et 3-stjernet hotel ved navn Foss Baron Hotel. Det er ikke noget fancy men pæne værelser, en fornuftig placering og morgenmad inkluderet :)
Herhjemme kan vi ikke helt blive enige om vi skal reservere bil hjemmefra eller blot droppe forbi Europcar i lufthavnen, så jeg er så småt gået i gang med at undersøge om jeg har nogen rabatordning med dem eller anden udlejer igennem diverse foreninger og rabatordninger. Kun tåber betaler fuld pris jo ;) Måske en god pris kan overtale ham til at vi får det på plads hjemmefra.


Den blå lagune
Udover at der selvfølgelig er mange ting vi gerne vil se, se evt. min første post om Island, så skal der også være tid til det hele ideen startede med, nemlig wellness. Det er nu fastlagt at vi som det første på vores tur på Island tager forbi den blå lagune og slapper lidt af oven på flyturen. Herefter tager vi turen ind til Reykjavik (i vores lejede bil) og finder os til rette. Herudover er intet andet fastlagt end hvornår vi skal sidde på flyveren hjem igen. Det er temmelig atypisk for mig, for jeg kan virkelig godt lide at have en nogenlunde fastlagt plan for hvad og hvornår. Kæresten minder mig igen og igen om at det er meningen at vi skal slappe af og nyde at komme lidt væk sammen, men Island rummer så mange muligheder og seks dage er bare slet ikke nok til mig. Især ikke nu hvor landet er inden for min rækkevidde og drømmene folder sig ud i fuldt flor. De er farlige, de dersens rejsedrømme. Jeg har en ide om at vi skal ind og have en ”couple treatment”, for om nogen trænger kæresten til at få løsnet musklerne op. Under alle omstændigheder skal jeg ind og have en de luxe ansigtsbehandling når vi er ved lagunen. 15.000 islandske træpenge (ca. 700 kr) for 90 minutters forkælelse. Det tror jeg godt jeg under mig selv.


Jeg tror faktisk ikke jeg kan vente. Suuuuk !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar